Retourneren van defecte product(en) binnen de garantietermijn (RMA)

Hier kunt u een service aanvraag indienen voor 1 of meerdere producten uit uw order. Sask beoordeelt zo snel mogelijk uw defect of retour product voor verdere afhandeling of vervanging.

Defecten en retourneren

Wat zijn mijn rechten als consument binnen de afkoelingsperiode?


Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien. De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen: Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. De portokosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de klant. Bij het annuleren van uw bestelling berekenen wij geen annuleringskosten. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.

De voorwaarden die Sask verbindt bij retourzendingen bij wet kopen op afstand:

  • Het product dient binnen de wettelijke termijn via de Sask website te zijn aangemeld als zijnde retourzending RMA.
  • Het product dient degelijk verpakt te zijn in een andere doos.
  • Het product dient compleet met alle accesoires, kabels, boekjes e.t.c ingeleverd te worden.
  • Producten mogen niet voorgeinstalleerd of geactiveerd zijn (bijv: laptops, routers en software).
  • Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn geleverd
  • Aankopen die snel kunnen verouderen (zoals geheugenmodules en inktcardtridges)
  • Cd's, video's, cd-roms en licenties waarvan de verzegeling is verbroken
  • Producten voor zakelijk gebruik
  • Reserveronderdelen, zogenaamde spareparts

Indien het product niet aan deze voorwaardes voldoet of buiten de wettelijk termijn valt, zal deze niet geaccepteerd worden voor de afkoelingsperiode.

Wanneer kunt u retourneren

Als het artikel afwijkt van hetgeen u besteld heeft.

Als het artikel defect raakt.

Als u een DOA heeft ontvangen (Dead on arrival).

Het artikel wijkt af van hetgeen u besteld heeft

Wanneer u constateert dat het gehele artikel dat u heeft ontvangen afwijkt van hetgeen u besteld heeft dan kunt u het aan ons retourneren. Neem direct nadat u constateert dat u het verkeerde artikel heeft gekregen contact op met de Helpdesk. U dient dit binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst te doen. Neem het artikel in geen geval in gebruik. Alleen ongebruikte artikelen komen voor kosteloze vervanging in aanmerking.

Als het artikel niet compleet is afgeleverd, u mist onderdelen die u wel besteld heeft, of er zijn verkeerde onderdelen toegezonden meldt u dit dan direct aan Sask. Sask draagt vervolgens zorg voor kosteloze nalevering van de ontbrekende onderdelen. Neem verkeerd geleverde onderdelen niet in gebruik maar retourneer deze artikelen conform de Retour Procedure.

Als het artikel defect raakt.

Een defect artikel kunt u retourneren aan Saifx RMA. Safix RMA draagt dan zorg voor het transport van het artikel naar de door de fabrikant/leverancier aangewezen reparatiedienst. Neem na constatering van het defect altijd eerst contact op met de Helpdesk van Safix RMA. Wellicht is het mogelijk het probleem direct op te lossen bestaat er een snellere procedure om het defect te laten verhelpen.

Ook bij reparaties buiten die buiten de garantie vallen kan Sask zorg dragen voor het herstel van uw defecte artikel. Safix RMA brengt dan in bepaalde gevallen wel handelingskosten in rekening.

Als u een DOA heeft ontvangen (Dead on arrival).

Een artikel dat bij aflevering reeds defect is, wordt in de meeste gevallen aangemerkt als een zogenaamde DOA (Dead on Arrival).

Let op : of een artikel dat bij aflevering gebreken vertoont wel of niet wordt aangemerkt als DOA, is ter beoordeling aan de fabrikant of een door de fabrikant ingestelde servicedienst.

Om in aanmerking te komen voor een omruiling o.b.v. een DOA dient het complete artikel zoals door Sask aan u uitgeleverd inclusief alle accessoires en toebehoren (handleidingen, software etc.) geretourneerd te worden! Indien aan deze voorwaarden niet voldaan is kan een artikel niet als DOA worden aangemerkt.

Een DOA kunt u retourneren conform de Retourprocedure. Neem bij het constateren van een DOA wel altijd direct contact op met de Helpdesk. U dient dit binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst te doen!

Let op:  Artikelen die tijdens transport zijn beschadigd worden niet aangemerkt als DOA en dienen te worden gerepareerd. Let daarom altijd goed op dat het pakket dat u in ontvangst neemt onbeschadigd is en neem het pakket bij twijfel niet in ontvangst.

Zichtbare schade

Wanneer er zichtbare deuken of schade aanwezig is op uw pakket, dan moet u er een aantekening van laten maken bij de transporteur en als u het onacceptabel vindt dan moet u het pakket weigeren. Dit pakket zal weer retour komen naar Sask. We zullen hier opvolgend contact op nemen met u om de zaak verder af te handelen.

Geen zichtbare schade

Wanneer er geen zichtbare deuken of schade aanwezig is aan het pakket dan moet u dit binnen 2 dagen na ontvangst melden aan de Helpdesk van Safix RMA. In geval van transportschade zullen wij u het vervangend artikel kosteloos toezenden zodra wij het beschadigde artikel retour hebben ontvangen. De transportkosten die u gemaakt heeft worden vergoed conform de basis verzendkosten van  PostNL   . Dit bedrag zal teruggestort worden binnen 10 werkdagen. Eventuele additionele kosten zijn voor uw eigen rekening. Let op: u dient de transportkosten van het defecte artikel naar Safix RMA eerst zelf te voldoen. 

De retourprocedure

Om retouren snel en efficient te kunnen verwerken hanteert Safix RMA een Retourprocedure waarbij een RMA-nummer (Return Material Authorisation) dient te worden aangevraagd. Pas nadat er een RMA-nummer aan u is verstrekt kunt u het artikel retourneren. Zonder dit RMA-nummer worden artikelen niet retour genomen. Wij raden u daarom aan de Retourprocedure nauwgezet te volgen, deze bestaat uit 4 stappen:

Stap 1:  Vraag een RMA-nummer aan
Stap 2:  Verpak het artikel en schrijf het RMA-nummer op de verpakking
Stap 3:  Verstuur het pakket naar Safix RMA

Stap 1: Vraag een RMA-nummer aan

Log in op uw account en ga naar de betreffende bestelling. Hier vindt u een overzicht van de aan u uitgeleverde artikelen. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en druk vervolgens op de knop RMA-aanvragen. Indien u wilt retourneren vanwege een defect, probeer dit defect dan zo bondig mogelijk te omschrijven. Uw RMA-nummer wordt vervolgens binnen 3 werkdagen naar uw mailadres verzonden.

Het is ook mogelijk dat uw aanvraag wordt geweigerd omdat het artikel bijvoorbeeld niet bij Sask is gekocht of de zichttermijn is verlopen. U krijgt dan geen RMA-nummer en kunt het artikel niet retourneren.

Stap 2: Verpak het artikel en schrijf het RMA-nummer op de verpakking

Verpak het artikel zorgvuldig. Alle artikelen dienen geretourneerd te worden in een zogenaamde omdoos (doos/verpakking om het product). Hiervoor kunt u eventueel de verpakking gebruiken waarin het artikel bij ontvangst verpakt zat. (kartonnen doos/luchtkussen envelop). Voeg daarbij altijd een een kopie van de aankoopfactuur.

Let op:  Schrijf het RMA nummer duidelijk zichtbaar aan de buitenzijde van de verpakking. Gebruik hiervoor bij voorkeur een watervaste stift. Retourzendingen zonder zichtbaar RMA-nummer worden altijd geweigerd.

Stap 3: Verstuur het pakket naar Safix RMA

Verstuur het pakket naar het onderstaande adres.

Safix RMA
Spoorsingel 51 
1947 LB Beverwijk


U bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport.

U draagt altijd zelf zorg voor de kosten van de verzending. Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden nooit door ons in ontvangst genomen.

De status van uw RMA


U kunt de status van uw retourzending bekijken onder uw persoonlijke account. U kunt op de gebruikelijke wijze inloggen door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Bent u uw wachtwoord vergeten, klikt u dan op Wachtwoord vergeten. Uw persoonlijke wachtwoord wordt dan naar uw e-mail adres verzonden.

Zodra u bent ingelogd op uw persoonlijke account klikt u op RMA. U krijgt dan een overzicht van de orders waarvoor u een RMA heeft aangevraagd. Achter elke order staat de status vermeld. Op deze wijze kunt u de afhandeling van uw retour exact volgen. 

Doorlooptijd

Indien u een artikel retour stuurt vanwege een defect of een DOA dan zal het gerepareerd of omgeruild worden. Safix RMA heeft geen eigen reparatiedienst. Defecte artikelen worden altijd gerepareerd door de leverancier of een door de leverancier aangewezen reparatiedienst. Ook DOA's dienen in de meeste gevallen beoordeeld te worden door de leverancier van het artikel om vast te stellen of het inderdaad een DOA betreft. De doorlooptijd van een reparatie/omruiling is afhankelijk van het merk, het soort artikel en de leverancier. Houdt u rekening met een gemiddelde doorlooptijd van 3 tot 4 weken. 

Prijsopgave en Kosten

Bij reparaties die niet onder de garantie vallen krijgt u altijd eerst een prijsopgave alvorens er tot reparatie wordt overgegaan. Deze prijsopgave wordt u per e-mail toegezonden. De kosten van reparaties buiten de garantie worden door Safix RMA aan de reparatiedienst voldaan en vervolgens aan u doorberekend.


Zijn er kosten verbonden aan retourneren

U dient in alle gevallen zelf de kosten voor het transport van een artikel naar Safix RMA te voldoen. In een aantal specifiek beschreven gevallen zal Safix RMA uw transportkosten achteraf vergoeden.

Indien u retourneert vanwege een defect aan een artikel binnen de garantietermijn dan draagt u uitsluitend de eenmalige kosten voor het transport naar Safix RMA. Bij reparaties buiten de garantie en retouren binnen de zichttermijn worden wel kosten in rekening gebracht.

Retourneren als het artikel afwijkt van hetgeen u besteld heeft

Indien u het verkeerde artikel toegezonden heeft gekregen door een fout van Safix RMA wordt het artikel kosteloos vervangen. U stuurt het te vervangen artikel op uw kosten naar Safix RMA. Zodra wij het artikel in goede orde retour hebben ontvangen, zullen wij u het juiste kosteloos artikel toezenden. De transportkosten die u gemaakt heeft naar Safix RMA worden vergoed conform de basis verzendkosten van  PostNL . Dit bedrag zal teruggestort worden binnen 10 werkdagen. Eventuele additionele kosten zijn voor uw eigen rekening. Ook ontbrekende onderdelen of accessoires worden altijd kosteloos nagezonden.

Retourneren van een defect artikel

Bij reparaties binnen de garantietermijn worden er geen kosten in rekening gebracht . U betaalt dus uitsluitend de transportkosten naar Sask RMA. De kosten van de reparatie, alsmede eventuele onderzoekskosten worden volledig doorberekend.

Retourneren van een DOA (Dead on arrival)

In geval van D.O.A, zullen wij u het vervangend artikel kosteloos toezenden, zodra wij het defecte artikel retour hebben ontvangen. De transportkosten die u gemaakt heeft worden vergoed conform de basis verzendkosten van  PostNL . Dit bedrag zal teruggestort worden binnen 10 werkdagen. Eventuele additionele kosten zijn voor uw eigen rekening. Let op: u dient de transportkosten van het defecte artikel naar Safix RMA eerst zelf te voldoen. 



Pixelgarantie


Pixel garantie is een vorm van garantie voor TFT monitoren, het kan voorkomen dat een TFT monitor een pixelfout bevat zoals o.a. een dode pixel, een dode subpixel of een bright dot. De garantie op pixeldefecten is beperkt en varieert per fabrikant.

U kunt bij ons een extra garantie kopen die garant staat voor 0 dode pixels, subpixels vallen niet onder onze extra pixelgarantie.

Indien u een dode pixel aantreft en u heeft onze extra pixelgarantie bijgekocht, dient u dit binnen 7 dagen aan ons te melden. Na 7 dagen vervalt de extra garantie en is de gewone garantie-bepaling van de fabrikant van toepassing.

Let op:  Het product dient nog inclusief al het verpakkingsmateriaal en toebehoren te zijn, de garantie vervalt direct als dit niet het geval is.

  • Besteld voor 17:00
    volgende werkdag in huis

  • 14 dagen
    bedenktijd

  • Vragen? Bel ons.
    0251 - 22 95 82

  • Veilig betalen
    garantie

Nieuwsbrief Wilt u ook onze wekelijkse aanbiedingen ontvangen?
Vul dan hiernaast uw e-mail adres in.